Intro

Salamzzz.....

I dont know where to start in this blog. So aku ambik keputusan... just write in whatever yang terlintas di fikiran... So pasrah abadi je la ek dengan apa yang aku tulis....

* You & Me -> Them *

August 31, 2008

HARI MERDEKA 2008

Hari ini August 31st 2008, genap 51 tahun negara Malaysia tercinta merdeka. Sekejap je masa berlalu.
Aku ingat lagi zaman remaja purba ku, bila Merdeka je dah pasti aku akan celebrate ngan kengkawan seangkatan. Bangga jadi anak Malaysia kononnya. Meraikan kemerdekaan dengan caraku tersendiri tanpa memikirkan erti kemerdekaan yang sebenar. Merdeka ke? Itu dulu 10 tahun dahulu. Sekarang aku lebih memahami apa erti kemerdekaan dan perjuangan pahlawan negara dan pahit getir yang harus mereka harungi hingga terpaksa menggadai nyawa demi bangsa, agama dan negara. Fuh ... ada gak semangat patriotik kat dalam diri aku rupanya.. haa..haa.
Apa yang aku nak cerita sebenarnya aktiviti aku hari ni..Aku noticed ada new sms kt HP. Ohh ada hamba Allah nak bgtau aku dia kat Dataran Merdeka... tengok perarakan. Ajak aku join lagi. Well sms tu pukul 8.25am. aku baca dah pukul 10 lebih... x pe la aku tengok kat tv je la..
Bangun je tido... uruskan Zarra apa yang patut. Darling aku still sleeping beauty. Aku terasa rajin plak nak prepare breakfast for family tercinta. Memandangkan Baki ayam goreng malam tadi ada lagi... aku pon dengan semangat patriotik yang berkobar-kobar masak nasi goreng untuk family. Klu ikot semangat perwiraku aku nak masak nasi briani gam.. huu..huu... berangan je la.
Hari ni hari malas2 sedunia... so kita orang just lepak tengok tv.. buat laa kerja umah apa yang patut pastu...gedik santai laaa kat depan tv....
Pas update ni dah janji ngan Damia Iman nak ajak dia... kuar.. dia nak main kat Playland Tesco Ampang...aku on jek sbb klu nak outdoor activity weather tak menentu.. tadi pon baru lepas ujan. Saja layan kan dia. So nanti aku sambung ek.. Damia dah bising suruh aku bersiap.. Adios!!!

No comments: